Temps de família. Compartir la criança del fill.

Mare, passa’m l’aigua. La instrucció és simple i, probablement, l’heu escoltada en més d’una ocasió a l’hora de dinar o de sopar. Però quan a la taula hi ha més de dues persones, apuntar sempre a la mare a l’hora de demanar probablement és simptoma que alguna cosa no acaba de funcionar prou bé… A partir d’aquest exemple, amb Roman Perez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David, parlem del paper de la parella en la criança dels fills.

Escolteu-ho

Temps de família: el vincle tutor-pares, una construcció compartida.

Quin paper té el tutor en la cura de l’aprenentatge dels fills/es, tant pel que fa als continguts curriculars, com a la capacitat de socialització o de l’aprenentatge de valors? Com poden ajudar als pares en la seva anàlisi del seu comportament a l’escola? Amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David parlem de la importància de la relació entre tutors i pares.

Escolteu-lo

Temps de família: Tutors i pares, un diàleg necessari.

A l’escola, els mestres poden veure allò que no és tan visible a casa. El diàleg amb els pares des de la confiança mútua pot ajudar molt a reconduir actituds i situacions emocionals que puguin viure els fills. Amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David, conversem sobre el paper fonamental de l’escola.

Escolteu-lo

Temps de família: Participació i cooperació escola-família

La relació entre escola i família en matèria educativa és necessària, obligatòria o indispensable? en parlem amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David 

Escolteu-lo

Temps de família: Posibilitats i límits de la influencia dels pares en la vida escolar.

Amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David, abordem una qüestió complexa, que aquesta setmana ha posat molt en el punt de mira el debat del pin parental.

Escolteu-lo

Temps de família: de l’ordenament parental a la llibertat de ser fill.

Amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David, seguim el fil sobre la necessitat que els pares deixin espai als fills per a que puguin prendre decisions sobre alguns dels aspectes del dia a dia.

Escolteu-ho

Temps de família: Sobre els límits del que donen els pares.

Els pares han de posar límits, però, a la vegada han de limitar-se ells mateixos a l’hora de voler influenciar la presa de decisions dels fills. Cal deixar espai a la iniciativa, a les errades, a les decisions no sempre racionals… Amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David en parlem.

Escolteu-lo

Temps de família: la màgia del Nadal en infants i adults

El Nadal i tot l’esperit que l’envolta centra la darrera conversa de l’any amb Roman Pérez, psicoteraupeta-psicoanalista del Centre de Reeducació David. La màgia del Nadal pot esdevenir un dret dels infants que recau, en bona part, en els pares i mares. Més enllà de regals materials el millor del Nadal és sempre el temps per jugar i compartir.

Escolteu-lo

Temps de família: L’autoritat i els límits: un do dels pares

Amb Roman Pérez, psicòleg clínic-psicoanalista del centre de reeducació David, conversem avui sobre la violència filioparental (de fills a pares) i de com d’important és que els pares posin límits des de ben petits per evitar situacions futures difícils.

Escolteu-lo

Temps de família: com abordar l’adolescència des de l’acceptació de la diferència generacional

Amb Roman Pérez, psicoterapeuta del Centre de Reeducació David, conversem sobre adolescència i com abordar-la. Acceptar la diferència generacional i a partir d’aquesta establir converses i diàleg pot ser un bon punt de partida per apropar els pares i mares al món adolescent en un entorn social marcat per les pantalles, els mòbils i les xarxes socials.

Escolteu-lo

Temps de família: La sexualitat no és pornografia

Arran de la publicació en molts mitjans de la proposta del president francès Macron de donar un termini als webs pornogràfics per a que controlin l’edat dels seus usuaris i així evitar-ne l’accés dels menors, conversem sobre el control de continguts no aptes amb Roman Pérez, psicoterapeuta-psicolanalista del Centre de Reeducació David. Més enllà de l’estat aquest control ha de ser parental, els pares són qui tenen la responsabilitat, i aquest control hauria de passar primer per l’escolta dels adolescents i l’acceptació que la seva sexualitat és seva i que és quelcom diferent a la pornografia que s’ensenya.

Escolteu-lo

Temps de família: pares i tecnologia. Les diferències entre infants i adolescents

Les pantalles i especialment els mòbils poden ser educatius però també llaminers i una font de problemes que cal afrontar a partir de la seva inevitabilitat. Si bé és possible restringir-los a un infant, no ho és ja fer-ho amb un adolescent, quan s’han incorporat com a elements de socialització, pel que cal fer un seguiment del seu ús. En conversem amb Roman Pérez psicoterapeuta-psicoanalista del centre de reeducació David.

Escolteu-lo