26/06/2026

El Ple es posiciona per unanimitat contra les pedreres, i s’encalla en la reordenació del Morabito al Rat Penat

El Ple ordinari del mes de juny va començar amb un anunci: el 6 de juliol és la data reservada per a la investidura de Carme Gasulla com a alcaldessa pel darrer any de legislatura, si així ho aproven les assemblees dels partits implicats. La notícia va ser l'avantsala d'un ple amb diverses modificacions de crèdit o la primera modificació de la Relació de Llocs de Treball municipal, i que es va encallar en el text refós de la modificació puntual del POUM a Marqués de Comillas-Rat Penat-Morabito. L'alcaldessa va defensar la solució com la proposada pels serveis tècnics municipals després que la Comissió d'Urbanisme del Penedès formulés objeccions, tenint en compte els drets adquirits per la propietat. Diversos grups -entre ells els Comuns Verds que van trencar el vot del govern- van queixar-se de la manca de cessió del 10% per aprofitament públic, en considerar que el pagament de 900.000€ previst és insuficient. El Ple també va debatre la moció de diversos grups per a la finalització de l'activitat extractiva a les pedreres de Garraf, que han mostrat la seva intenció de sol·licitar una nova concessió a partir del 2029, quan caduca l'actual. Un llarg debat sobre la pertinència o no de fer una moció, o si l'Ajuntament hauria de tenir posicionaments o accions més explícites, va precedir l'aprovació per unanimitat, davant de diversos veïns de Garraf, que es van quedar al final del Ple per, a través de la representant de l'alcaldia a Garraf, Cristina Ronda, expressar el seu ferm rebuig i demanar una comissió per estudiar la postura El Ple també es va aturar força en la resta de les mocions: les dues de Vox, per actuar contra els reincidents i els delinqüents habituals, i la d'adhesió al moviment Girasol, que van ser rebutjades, i la de diversos grups d'adhesió de l'Ajuntament de Sitges al Pacte Nacional per a la Llengua, que va ser aprovada.
25/06/2026

FotoSitges, un projecte que neix per recordar bons moments

Joan Manel Parejo és un jove sitgetà de només 14 anys i és la persona darrera del projecte FotoSitges. Una tragèdia familiar el va portar a voler captar moments a través de la fotografia i tot plegat ha esdevingut en FotoSitges, una iniciativa que a hores d'ara viu com una afició però per la que té idees més grans i extensibles a municipis veïns. Hem conversat amb aquest jove apassionat i enamorat de Sitges i que ara podeu trobar a tots i cada un dels actes que es realitzen al municipi fent-ne fotografies que després publica al seu perfil a Instagram @FotoSitges.cat
25/06/2026

Els millors ‘Callos’ del món els fa un cuiner sitgetà

El sitgetà Alberto González ha guanyat el IX Campionat Mundial de Callos. El cuiner català té un restaurant a Madrid, El del Medio, junt amb la seva dona i ha guanyat el premi d'aquest pla tradicional que ofereix al seu establiment i que es basa en la recepta del seu avi. El secret assegura està en l'amor i la dedicació que hi destina a cada cocció de callos que s'allarga més de 12hores i es basa en una matèria primera de qualitat. Hem conversat amb aquest cuiner sitgetà que manté família, amics i vincle amb Sitges i que gaudeix d'una professió que du a la sang i que a Madrid li permet conciliar bé vida familiar i laboral.
23/06/2026

Vida i miracles: l’avi, els nets, la música i la conversa

En el darrer programa de la temporada, l'Enric Soler conversa amb els seus nets, l'Èlia Nin i l'Èric Soler. Estudien a l'escola Miquel Utrillo i a l'Institut Benaprès, tenen un bon grapat d'aficions i no defugen d'exposar les seves opinions sobre temes d'actualitat. Avui, la música l'escullen ells.
23/06/2026

Darrers dies per presentar la Renda. En parlem amb Dani Farrerons.

La campanya de la Renda 2025 finalitza el 30 de juny, i amb Dani Farrerons, de Farrerons Assessors, hem repassat els principals canvis normatius d'enguany. Uns canvis menors, que afecten a situacions particulars, o que prorroguen mesures puntuals, però que sempre cal mirar per no perdre possibles deduccions, o per no equivocar-se a l'hora de fer la sempre complexa declaració de l'IRPF.
23/06/2026

Aurora Carbonell confirma el suport d’ERC perquè Carme Gasulla assumeixi l’alcaldia

L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha anunciat que ERC i els Comuns Verds han arribat a un acord per facilitar el relleu a l'alcaldia a favor de Carme Gasulla que preveia el pacte d'investidura. Carbonell ha explicat que s'han hagut de refer aspectes d'aquell pacte, i ha manifestat que si es produeix el canvi -que necessita els vots favorables de dos regidors de l'oposició i de tot el govern- mantindrà l'acta de regidora. Amb l'alcadessa hem parlat també l'oposició a l'ampliació del termini d'explotació de les pedreres del Garraf, que serà objecte d'una moció al proper Ple, de les obres passades i futures del tren, o de la petició feta a la Generalitat per tal que s'autoritzi l'ús de l'edifici de l'antic Club de Mar. I també, de com resoldre les reivindicacions dels veïns de la Llevantina, la ubicació dels contenidors d'Artur Carbonell, o els permisos a entitats per organitzar activitats.
23/06/2026

Sergio Pomares, nou president del Grup Independents del Carnaval

Hi ha hagut relleu a la presidència del Grup Independents del Carnaval, després de dos anys al càrrec Andrea Figueras s'ha acomiadat per donar pas per decisió unànime de tots els membres de la junta a Sergio Pomares, cap de colla de Bon Rotllo, una de les vuit colles del Grup Independents junt amb AdiaBarà, A Saco, Benvinguts, Gimnàstica 52, Makoki's i després de dos anys en blanc el retorn de Cases Noves, una colla que reapareixerà al Carnaval 2027 amb estil de fardo i nous caps de colla. Acompanyarà a Pomares en la vicepresidència Ana Pozo, una veterana del carnaval sitgetà i exreina l'any 2000. N'hem parlat amb el nou president, Sergio Pomares.
22/06/2026

Hugo Bravo, el Forest Gump sitgetà que vol fer Paris-Sitges corrent

La previsió és sortir de Paris corrent el proper 27 de juny per arribar a Sitges el 3 d'agost després de 38 etapes i una mitjana de 33km diaris corrent. Un repte que manté il·lusionat aquest jove sitgetà format recentment a París per a qui el running ha estat una teràpia indiscutible i de fet és a punt de complir sis cents dies corrent ininterrumpidament. La iniciativa podrà seguir-se a través de les xarxes amb el perfil @hugorunsthecity i ara busca patrocinadors que l'ajudin a finançar-la per després amb tot el recaptat poder fer donació a la investigació contra el càncer infantil. Avui hem conegut aquest agosarat jove, el Forest Gump sitgetà.
22/06/2026

Repassem els 50 anys de l’escola Miquel Utrillo i els 25 anys del Maria Ossó amb mestres veterans

En l'any del 50è aniversari de l'Escola Miquel Utrillo i del 25è aniversari de l'Escola Maria Ossó conversem amb professors veterans, alguns encara en actiu. Amb Josep Maria Irigoyen i Joan Moll de l'Utrillo i Carmeta Gómez i Núria Montpeó de l'Ossó fem repàs a com era l'escola abans, què ha canviat i que es manté i el fonamental continua vigent, els professors han de generar confiança i atendre la individualitat, quan és així passen a ser recordats pels alumnes tal com els passa en aquests quatre mestres i també a l'ex-directora, ja jubilada, de l'Ossó, Carmen Pardos que també ha intervingut en la conversa. Ningú enyora l'autoritarisme, ni les ràtios de més de quaranta alumnes i tots rebaixarien la dosi de burocràcia, sigui en paper o digital, que marca una bretxa entre el món educatiu viscut i gestionat als despatxos i la realitat a les aules. I tots, de manera unànime, posen en valor l'assignatura Sitges, uns per haver-la viscut i altres per voler viure-la.




No hi ha esdeveniments pròximament