OAC - Radio Maricel
21/12/2022

Espai OAC: el vot d’estrangers a les municipals, i els descomptes a la zona blava

En un nou espai dedicat a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Sitges, la seva responsable Andrea Peinado ens ha parlat del requisit d'inscripció prèvia per a ciutadans de determinats països que vulguin participar com a electors en les properes eleccions municipals, i que finalitza el proper 31 de gener, i en el futur nou sistema de verificació de vehicles per poder gaudir dels descomptes per a residents a la zona blava.
22/06/2022

Espai OAC: resum de temporada

Tanquem la primera temporada dels consells de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Sitges recordant aspectes que hem tractat en altres espais com els ajuts socials que ara hi ha en termini, destinats a famílies monoparentals i nombroses, i els següents, que seran els de pensions no contributives i mínimes, i els de lloguer just. També la identitat digital, l'oficina comarcal d'habitatge, les queixes o el servei de mediació. Tot plegat, en conversa amb la responsable del servei, Andrea Peinado.
25/05/2022

Espai OAC: nou horari per l’estiu

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Sitges (OAC) modifica els seus horaris de cara a l'estiu, entre l'1 de juny i el 30 de setembre. Així, deixa d'haver atenció les tardes de dijous, però es manté la resta de franja horària presencial a les oficines del carrer Nou, de Garraf (divendres) i de les Botigues (dijous). La resta de serveis, com la presentació telemàtica 24 hores, l'OAC 360 de 8 a 20h, els serveis d'habitatge i de consum amb cita prèvia a la pròpia web municipal, i el de mediació, mantenen la seva atenció. Ens ho explica l'Andrea Peinado.
04/05/2022

Espai OAC: nous ajuts socials

L'Ajuntament de Sitges ha iniciat les campanyes d'ajuts socials adreçats a diversos col·lectius: per l'adquisició de llibres i material escolar, per a famílies monoparentals i nombroses, i per a pensions no contributives. En l'espai mensual dedicat a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, Andrea Peinado, ha explicat que des de l'OAC poden assessorar els ciutadans per tramitar aquests ajuts, per la recollida de documentació necessària, o per resoldre dubtes sobre si es pot accedir o no a la convocatòria.
06/04/2022

Espai OAC: l’oficina comarcal d’habitatge

L'Ajuntament de Sitges ha iniciat les campanyes d'ajuts socials adreçats a diversos col·lectius: per l'adquisició de llibres i material escolar, per a famílies monoparentals i nombroses, i per a pensions no contributives. En l'espai mensual dedicat a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, Andrea Peinado, ha explicat que des de l'OAC poden assessorar els ciutadans per tramitar aquests ajuts, per la recollida de documentació necessària, o per resoldre dubtes sobre si es pot accedir o no a la convocatòria.
09/03/2022

Espai OAC: les licitacions

Arran del procediment d'adjudicació dels serveis de platges, aquest darrers dies s'ha parlat molt de licitacions. En l'Espai OAC, l'Andrea Peinado ens explica què són, com consultar-les a la seu electrònica de l'Ajuntament, i les garanties que es preveuen per totes les empreses o autònoms que s'hi presenten.
02/02/2022

Espai OAC: les queixes

Una de les motivacions dels ciutadans per acostar-se a l'OAC és formular algun tipus de queixa. Avui, a l'espai sobre l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, l'Andrea Peinado ens ha diferenciat entre les queixes sobre el volum de documentació que de vegades l'administració sol·licita per acompanyar els tràmits, que igualment l'Ajuntament tracta de reduir demanant-les si és possible a d'altres administracions; les reclamacions patrimonials, que tenen el seu procediment específic; o les alertes sobre qüestions concretes com mobiliari urbà malmès, que tenen el seu canal més directe i específic com és l'aplicació per a mòbils Línia Verda.
12/01/2022

Espai OAC: identitat digital

Fa un any i mig que l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Sitges fa el tràmit de certificació de la identitat per obtenir un certificat idCAT, que permet realitzar gestions amb les diverses administracions. A més, a través del servei OAC360, ofereix suport tècnic als usuaris que tinguin algun problema durant la instal·lació, tant del certificat com de l'idCAT mòbil, a través del telèfon 935955094. Ho ha explicat a l'espai mensual sobre el servei la responsable de l'OAC, Andrea Peinado.
15/12/2021

Espai OAC: el servei de mediació

En l'espai mensual dedicat a l'OAC, l'Andrea Peinado ens acosta avui el servei de mediació, una ajuda per resoldre petits conflictes que no requereixin intervencions especialitzades de caire penal o administratiu. A més, ha recordat la importància d'anul·lar les cites prèvies en cas de no poder assistir.
10/11/2021

Espai OAC: com presentar queixes com a consumidors

En l'Espai OAC, avui l'Andrea Peinado ens explica el procediment de mediació que, com a consumidors, podem engegar des de l'oficina municipal de Consum per defensar els drets davant de qualsevol problema que ens sorgeixi quan comprem un bé o servei. Un procediment que sempre ha d'anar precedit de la reclamació a l'establiment amb un full oficial, i que és previ a un arbitratge de la Junta Arbitral de Consum, si la solució no fos satisfactòria.
13/10/2021

Espai OAC: la cita prèvia quedarà com a única opció

La pandèmia va imposar la necessitat de cita prèvia a molts indrets, entre ells a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Sitges. Una cita prèvia que ja existia abans del confinament, però que a partir d'ara continuarà sent l'única opció per accedir als serveis de l'OAC, sigui a través de la web, o del telèfon 938114800, com una mesura que facilita l'organització tant a l'administracio com al mateix ciutadà. Ho hem comentat amb la responsable de l'OAC, Andrea Peinado, en el primer espai OAC de la temporada.
22/06/2021

Espai OAC: del paper a la tramitació electrònica

Comencem l'Espai OAC, una nova secció per donar a conèixer l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Sitges, i donar consells sobre com acostar-se al que és la porta del consistori per a la ciutadania. En aquest primer espai, l'Andrea Peinado, cap de l'OAC, ha remarcat la tendència creixent cap als tràmits digitals i la desaparició del paper.