El matí amb nosaltres / A Cel Obert - Radio Maricel
20/03/2023

Un alumne de l’Escola d’Hostaleria de Sitges guanya el premi a la millor execució al concurs de cocteleria jove de Catalunya

L'Escola d'Hoteleria de Sitges continua conreant èxits. El darrer, el premi a la millor execució en el concurs de cocteleria jove de Catalunya, celebrat a Sant Pol de Mar, que va guanyar l'estudiant Marcel Suriol. En Marcel portava un cóctel sota el títol Sitges Sunset, creat per un company de l'Escola, al qual havia dedicat moltes hores de pràctica.
20/03/2023

ESPORTS: important victòria del Club Patí Subur Sitges a Lleida i el Bàsquet Sitges supera, de nou, al Casal de Vilafranca a Pins Vens. El Rugby Club Sitges perd amb el BUC i es jugarà la permanència amb el San Roque i Akra Bárbara

La crònica del cap de setmana esportiu, amb la victòria del Club Patí Subur Sitges a Lleida i la del Bàsquet Sitges davant el Casal. Saludem i parlem aquesta setmana amb Angel Calvo, director tècnic de la UE Sitges, i Isaac Richmond, entrenador d'un Rugby Club Sitges que es juga la permanència a la Divisió d'Honor B.
20/03/2023

Torna el Patchwork amb més de 100 expositors i artistes internacionals de renom

De dijous a diumenge Sitges acollirà una nova edició del Festival Internacional de Patchwork que espera rebre prop de quaranta mil visitants. Un centenar d'expositors s'ubicaran a la fira comercial, a les carpes del Passeig de la Ribera, per oferir les darreres novetats i productes d'aquest sector tèxtil que any rere any suma adeptes.
17/03/2023

La tertúlia esportiva dels divendres

Arriba el clàssic del Camp Nou entre el Barça i el Madrid i en fem tertúlia amb la Rosa Tutusaus, Pere Serramalera, Toni Muñoz i Sasha Maldonado.
17/03/2023

Consol Delmàs, adjunta de direcció del CAP de Sitges, apunta que no hi ha demora d’atenció al centre en cas d’emergència tot i no tenir un equip destinat a aquestes tasques

Es a dir, no hi ha demora tot i no tenir un equip de professionals sanitaris dedicats només a atendre emergències. Aquests casos que apareixen a diari d'imprevist el CAP els té contemplats i els atén amb prou urgència, Delmàs assegura que en la majoria de casos fins i tot el mateix dia.
17/03/2023

L’associació ‘Més que surf’ es queda sense material després d’un robatori al seu camió/magatzem, i demana la col·laboració de tothom per poder continuar la seva activitat

No han deixat res. Tot el camió saquejat. Fins i tot van buidar el dipòsit de gasoil. L'associació Més que Surf ha estat víctima del robatori del seu camió que, a la vegada, li servia de magatzem perquè no disposa d'un local físic per poder deixar el material. A la vegada, i per reblar la dissort, el material no estava assegurat i, per tant, no hi ha cap mena de possibilitat de rescabalar-ne el seu valor, que no sigui intentar cercar-lo a través de portals d'internet o mercats il·legals.
17/03/2023

Les notícies de l’Utrillo

En el butlletí d'aquesta setmana us parlem de les fotos de grup dels cursos, que com cada any ha organitzat l'AFA, dels nens i nenes de 6è que avui juguen a Korfball al pavelló, de les mestres que escullen les seves representants sindicals i de la comissió 50/50 que realitza el taller 'Activa't'.
16/03/2023

L’equip Diversit de la UE Sitges, un projecte que ha esdevingut tot un orgull per al club

El projecte va nèixer l'any 2019 i va molt més enllà d'una competició i d'uns resultats. L'equip Diversit de la UE Sitges és, ara mateix, l'orgull del club i tot un exemple de com afrontar un esport com el futbol.
16/03/2023

Menja sa: edulcorants, millor evitar-los. Zero calories no equival a saludable

Amb el nutricionista Jaume Jiménez de Nutritional Coaching parlem d'edulcorants i malgrat que alguns tenen origen natural i d'altres no son calòrics cal anar amb compte perquè el fet que aportin vitamines o fibra i que no tinguin calories no vol dir que siguin saludables!.
15/03/2023

El Límbic, festival itinerant i gratuït, celebrarà la 2a edició el 5 i 6 de maig a Sitges amb artistes com Triquell, Oyirum o Les Veïnes

Després d'una primera edició a Terrassa, Omnium impulsa la segona edició del Festival Límbic a Sitges, els propers 5 i 6 de maig en diferents espais de la vila. El passeig de la ribera ha estat l'escenari de la presentació oficial d'aquest festival que és itinerant i presenta propostes artístiques alternatives i joves. Entre els artistes destaquen alguns de coneguts com Triquell , d'altres amb molts seguidors a les xarxes com l'activista i monologuista Oyirum o d'altres propostes arriscades com la cuplista Glòria Ribera o el Col·lectiu Desasosiego.
15/03/2023

La sitgetana Sandra Carbonell assumeix la gerència de Sitges Comerç

Des del mes de febrer Sandra Carbonell és la nova gerent de l'Associació de Comerciants de Sitges en substitució de Jesús Carballo. La sitgetana ha explicat l'objectiu a curt termini per a Sitges Comerç que passa principalment pel creixement de socis a través d'una estratègia de proximitat cap a aquells establiments comercials o de serveis que encara no s'hi hagin adherit.
15/03/2023

Marca Garraf, nou segell de qualitat per identificar bones pràctiques en comerços i restaurants de la comarca

La nova marca identificarà comerços i establiments de restauració compromesos amb bones pràctiques i implicats en la promoció local, de moment han signat el compromís entitats representants del sector comercial i de la restauració, de Sitges però ara queda pendent que els establiments s'adhereixin. L'objectiu és fer marca de comarca i treballar la recerca de clients.
15/03/2023

Parc del Garraf: secs abans de començar la temporada

La sequera neguiteja, i molt. Mesos sense cap pluja destacable han deixat el Garraf en una situació crítica, i amb un risc d'incendis inusualment disparat per l'època de l'any. En l'espai periòdic dedicat al Parc del Garraf, el seu director, Santi Llacuna, ha expressat la preocupació davant del que serà unes llargues primavera i estiu si la meteorologia no reverteix la situació.
15/03/2023

Els inquilins dels pisos de ‘La Caixa’ signaren en el seu dia un contracte amb clausules abusives que contravenen la LAU. El sindicat de llogateres convoca una manifestació el proper 15 d’abril

El passat 1 de març el sindicat de llogateres, recollint les queixes d'un important nombre d'inquilins de les promocions immobiliàries de 'La Caixa' a diferents indrets de Catalunya, va posar en marxa la campanya 'Destapem La Caixa' destinada a forçar a l'entitat bancària a que mantingui les condicions contractuals vinculades als habitatges de promoció pública, amb les quals va poder edificar les promocions de vivenda de lloguer assequible conveniades amb els Ajuntaments, com fou el cas de Sitges. A la vegada, i més enllà de les condicions contractuals que regeixen els habitatges públics, el sindicat de llogateres ha pogut constatar com els seus adjudicataris van signar -de bon principi- uns contractes en els quals hi consten clàusules abusives que contravenen la llei d'arrendaments urbans...
15/03/2023

El nombre de partits que la UE Sitges ha de jugar durant la fase d’ascens a 1a catalana no ha pogut encaixar-se dins la graella d’activitats del camp polivalent de Pins Vens. Ho explica Jaume Monasterio

No hi hagués hagut cap problema si s'hagués tractat d'un o dos partits, però al tractar-se de cinc partits que es jugarien els diumenges al matí -una franja horària ja ocupada/assignada en el calendari de la instal·lació- no hi ha hagut forma de poder combinar el desig de la Unió Esportiva Sitges amb la graella del camp polivalent de Pins Vens. De la mateixa manera, el regidor d'esports Jaume Monasterio ha explicat que no hi hagués hagut cap problema si els partits de la fase d'ascens a 1a catalana s'haguessin pogut jugar els diumenges a la tarda. Monasterio, que ha volgut posar en valor la fita assolida per la Unió Esportiva Sitges, lamenta que no hagi estat possible complir amb els desitjos de l'entitat, en un context molt tensionat per l'elevat ús que estan tenint totes les instal·lacions esportives municipals, tenint en compte el dèficit crònic d'infraestructures que es pateix des de fa molt de temps.