12/06/2025 - Radio Maricel
12/06/2025

Reclam comú entre les famílies dels centres educatius: “no volem barracons i volem un institut-escola”

Un centenar de persones s'han aplegat aquesta tarda davant l'Ajuntament per reclamar un nou institut-escola per a Sitges i recordar que la opció dels barracons per al nou curs escolar no la volen. Eren tot famílies de totes les escoles públiques de Sitges que amb aquesta concentració manifesten el seu malestar amb el departament d'educació per no atendre a les peticions que fa anys reclamen des de les direccions dels centres i que passen per la creació i construcció d'un nou centre, un institut-escola i per l'augment de recursos per poder tirar endavant la inclusivitat a tots els centres. La cita estava prevista coincidint amb la reunió programada per avui entre els directors dels centres educatius públics de Sitges amb la directora dels serveis territorials d'educació a l'Ajuntament i que a darrera hora s'ha traslladat al Vendrell i s'ha avançat d'horari. N'hem parlat amb Marta Figueras, vicepresidenta de l'AFA de l'escola Miquel Utrillo i amb Núria De Grado, presidenta de l'AFA de l'Institut Vinyet.
12/06/2025

La promoció de 482 habitatges de protecció oficial a Sitges serà la més important del país

L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i la regidora d'habitatge, Carme Gasulla, han comparegut davant de la parcel·la on hi ha prevista la construcció de 482 habitatges de protecció oficial, entre els carrers Felip Font i Falp i Lola Anglada. El procés urbanístic, iniciat en el darrer ple, comporta una permuta de zona verda i d'equipaments amb una parcel·la del camí dels Capellans, i permetrà tirar endavant la que serà, quan es faci, la promoció més important de tot el país. Segons Carbonell i Gasulla, si la tramitació compleix els terminis, es podrien iniciar les obres a mitjans de l'any vinent, i veure els primers pisos un any i mig després. Es preveu fer habitatges de lloguer, en diversos blocs amb diverses alçades i una gran zona verda pública. L'Ajuntament, en paral·lel, està parlant amb la Generalitat per mirar d'adquirir conjuntament els antics pisos de lloguer assequible de la Caixa, per evitar que entrin al mercat lliure.
12/06/2025

Les estrenes de cinema amb Antonio del Valle

Fem repàs a la cartellera cinematogràfica de la setmana que comença pel Cinema Prado amb Sirat, el film d'Oliver Laxe protagonitzat per l'actor vilanoví Sergi López i que no deixa ningú indiferent. També al Prado la comèdia divertidíssima protagonitzada per la gran Susan Sarandon, Las 4 fantásticas. A Les Roquetes, a La Bòbila projecten Algo le pasa a mi yerno. Aquesta setmana una proposta estival, a la Masia d'en Cabanyes aquest dissabte 14 de juny a les 22h es projecta E.T. El extraterrestre i al Multisales Odeon de Vilanova es pot gaudir de la producció catalana Esmorza amb mi i de la versió en acció real de Como entrenar a tu dragón.
12/06/2025

Luis Miguel Garcia creu que cal pensar en el projecte de futur de la façana marítima, demana valentia a l’alcaldessa per municipalitzar les instal·lacions del Natació, i afirma que l’edifici de l’escola Agnès es pot ampliar

El portaveu del PSC-El Margalló veu difícil que es pugui aturar el procediment d'enderroc del Club de Mar i la piscina Maria Teresa, i pensa més en la necessitat de plantejar un projecte que defineixi com s'ha de gestionar l'ús públic d'aquesta zona d'equipaments. I per aquí anirà la moció que el partit presentarà en el ple de juny, i que treballarà per a que tingui el màxim consens. Pel que fa a la liquidació de les instal·lacions del Consorci del Club Natació, Luis Miguel Garcia demana valentia a l'alcaldessa per a municipalitzar-les i que cerqui alternatives als informes d'intervenció i secretaria, en el benentès que 'els responsables polítics no poden governar segons les decisions dels tècnics, per molt habilitats que siguin'. Finalment, i a partir de les converses que ha pogut mantenir amb responsables d'educació, el portaveu del PSC-Margalló ha afirmat que la Generalitat assumirà la reforma de l'escola Barrachina, per 3M€, i que l'edifici de l'escola Agnès es pot ampliar per a encabir-hi una línia més. I en relació al cas de la taula del 3r sector, Garcia ha assenyalat que la comissió informativa que s'obri per analitzar-lo ha d'incidir en el paper que ha tingut el responsable de la taula en la gestió política al llarg de diferents legislatures.
12/06/2025

Món verd: el clavell, la flor de Corpus i una de les primeres flors que va domesticar l’home

Amb l'arborista i expert en plantes Edu Arnal parlem avui del clavell, la flor estrella del Corpus i alhora una de les primeres flors domesticades per l'home. Alhora una planta prou soferta i perfecta per cultivar en jardineres. N'hi ha moltes varietats i en origen és una flor molt aromàtica i recordem que la olor que desprenen plantes i flors té un sentit estratègic de supervivència i pol·linització.
12/06/2025

Una exposició de fotos, i una història de refundació personal. Clàudia Sauret i ‘viure per morir, morir per viure’

Res en aquesta història estava previst, ni el viatge a Oaxaca, ni la proposta d'una exposició, ni que aquesta exposició fos en color. Però en la vida de Claudia Sauret aquest episodi suposà un punt d'inflexió en un moment vital en el qual ella mateixa confessa que va tocar fons. 'Viure per morir, morir per viure' exposa la vida quotidiana dels veïns d'aquesta regió al sud del D.F. mexicà, durant la celebració del conegut 'dia de los muertos', quan els veïns preparen objectes, menjar i decoració per a retrobar-se amb els seus éssers estimats a casa, o celebrant festes als cementiris. Una conversa en la qual no només parlem de fotografia.
Resum de privadesa

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.