Carme Almirall: “Estem posant tots els mitjans possibles per a revertir la situació, però demanem la col·laboració de tothom.”
Entre els problemes de neteja i el pla de mobilitat sobre la taula, aquest matí la regidora de serveis urbans de l’Ajuntament de Sitges, Carme Almirall, ha fet balanç de l’estat de la qüestió pel que fa a un dels assumptes que més està alterant la sensibilitat de la ciutadania aquests dies d’estiu. La regidora reconeix que el redimensionament a la baixa del servei de neteja arran de la crisi, i les conseqüències a la via pública de molts actes d’incivisme estant posant les coses molt difícils. D’aquí que s’hagi activat un pla de xoc que suposa una intensificació del servei de recollida per a atendre les situacions de desbordament de contenidors i papereres, així com la neteja per fora i per dins dels contenidors. L’augment del servei, afegit a les converses amb establiments de restauració i comerços per a que respectin els horaris de recollida de cartrons i embalatges, i la necessitat de la col·laboració ciutadana, han de permetre, segons Almirall, començar a revertir la situació. Pel que fa al pla de mobilitat, els treballs estan posant de manifest que alguns dels problemes crònics que pateix Sitges tindran una difícil solució, que en alguns casos suposarà prendre mesures impopulars.