Els clients valoren el servei de Sorea, però l’empresa admet que no es premia l’estalvi
Sorea, l’empresa d’aigües que dóna servei a Sitges, ha mostrat en roda de premsa les seves innovacions tecnològiques i la bona valoració que en fan els seus clients, malgrat reconèixer que en el sistema de facturació el pes de les despeses fixes és tant important que queda poc marge per incentivar l’estalvi a través d’un consum menor d’aigua. Els responsables de l’empresa han destacat la vocació social de la mateixa, ja que no es talla l’aigua a ningú en situació de pobresa energètica, i la bona qualitat de l’aigua de l’aixeta, amb una certificació ISO 22000 que garanteix el seu consum de boca. La factura és, tanmateix, el punt feble de tot plegat, ja que a Sitges, un 34% és per Aigües Ter Llobregat (que subministra el 86% de l’aigua de la comarca), un 14% per l’Agència Catalana de l’Aigua, un 10% d’IVA, un 14% del cànon de clavegueram, i un 1% del cànon d’Abrera. D’aquesta manera, queda poc marge per aplicar bonificacions en la facturació pel volum d’aigua consumida. En aquest sentit, els responsables de Sorea han volgut deixar clar que no es paga aigua, sinò servei, i entenen que això desincentiva les inversions que han de fer el 10% d’abonats que encara mantenen el vell sistema d’aforaments per passar-se als comptadors.