L’Ajuntament aprova definitivament el pressupost del 2022, després que govern i oposició discutissin per la gestió d’una al·legació que ha congelat uns dies la seva execució
L’execució del pressupost 2022 ha estat congelada uns dies, arran de la presentació d’una al·legació que el govern no va contemplar com a tal, sinó com una reclamació. El pressupost es dóna per aprovat i executable si no es presenten al·legacions, però en cas de presentar-se’n aquestes han de ser obligatòriament contestades perquè la tramitació de l’expedient continui endavant. En aquest cas, l’al·legació al pressupost fou presentada el 27 de desembre per un treballador municipal que qüestionava el càlcul que s’havia fet de la seva jubilació, i, en no tenir resposta, en va acabar informant als grups de l’oposició que advertiren de la circumstància que ha acabat resolent-se. Ahir el principal debat del ple es va centrar en aquest assumpte. L’oposició creu que s’ha comès una errada molt greu que ha aturat l’aplicació del pressupost, li exigeix al govern que n’assumeixi la responsabilitat sense buscar excuses, i li demana que revisi els mecanismes perquè no torni a passar. Per la seva banda, el govern defensà que tot plegat ha estat un error humà que s’ha esmenat a temps, i que ha afectat 700€ d’un pressupost total de 52,8 milions, i entén que s’ha posat en qüestió la praxi dels treballadors municipals. Finalment, el pressupost es va aprovar de manera definitiva i serà executable de forma inminent.
Escolteu el debat sobre el pressupost
El ple també va aprovar dues mocions presentades per Comuns Verds, una de les quals per a la millora del servei de transport públic entre els hospitals del Garraf-Penedès -ara que l’especialització dels serveis obligarà a la ciutadania a desplaçar-se a centres concrets-, i l’altra per impulsar un pla de salut mental per a joves, tenint en compte que les dades demostren que han augmentat les conductes agressives, els transtorns d’ansietat, les depressions i els suicidis o els problemes d’alimentació.
Escolteu els debats de les dues mocions de Comuns-Verds
El ple va aprovar la constitució de la comissió que ha d’elaborar el reglament per a l’adjudicació d’habitatges socials i d’emergència, i l’augment de les tarifes del taxi, que augmentaran un 2’8%. També s’aprovaren els canvis en la composició de la comissió de Carnaval. En marxen Marc Macià, Ainhoa Zoco i Carles Franco i s’incorporen Judith Guirao, Noemí Guirao, Marta Pujol, Marina Redondo i Davinia Herrada. Durant la sessió, Manuel Rodriguez explicà les raons que han impulsat als tres exregidors de Ciutadans a deixar el partit per ingressar a Valents. Xavier Salmeron, de Guanyem Sitges, li recriminà haver traït als seus electors tot manifestant que la societat no hauria de permetre aquestes situacions que va qualificar de transfuguisme.
Escolteu el debat sobre la marxa dels regidors de Ciutadans
Salmeron també va protagonitzar un dels moments del ple quan, per instruccions de l’alcaldessa, silencià el micròfon de Rafel Font que intervingué en una rèplica a Aurora Carbonell al final del debat del pressupost, quan el reglament ja no ho permetia. Carme Gasulla, Mònica Gallardo i Nacho Rubí qüestionaren aquesta forma de procedir durant l’apartat de precs i preguntes. En aquesta part final del ple va intervenir Jetza Alcázar per exposar la situació dels sitgetans que són inquilins de la primera promoció de vivendes de ‘La Caixa’ a Can Robert, i que no poden accedir a les promocions d’habitatge públic impulsades per l’Ajuntament. La regidora Júlia Vigó li contestà que les promocions depenen d’una normativa de la Generalitat que no permet que qui estigui de lloguer en una promoció pública pugui optar a una altra gestionada amb el mateix règim, llevat d’excepcions molt concretes.