Tres visions sobre el futur de la Plana i Santa Bàrbara. Les de Joan Rodés, Josep Casanova i Francesc Ruscalleda.
Properament s’obriran els accessos que, des de la nova rotonda situada a la carretera de Ribes, ben a prop de l’entrada de Vallpineda, permetran que els vehicles que vinguin des de Ribes, o des de la sortida sud de l’autopista c-32 puguin desviar-se cap a l’avinguda Sofia i, des d’allí, arribar al passeig marítim evitant el pas per la zona de Can Perico. Serà una de les aportacions més importants de la urbanització de la primera de les tres grans pastilles de terreny que encara queden per urbanitzar/construir a la zona de la Plana Est i Santa Bàrbara. La creació d’un gran parc al voltant de la recuperada ermita i la perllongació del Camí Capellans fins arribar a la zona de Can Pei/cases del sord formen part dels plans més immediats de continuïtat, dins dels quals l’Ajuntament també hi contempla la construcció de la primera tongada de vivendes de promoció pública, de les més de 600 que es contemplen en la totalitat del projecte. Avui n’hem parlat amb Joan Rodés, president de la junta de compensació de la Plana, Santa Bàrbara i Vallpineda -que aplega prop de 80 propietaris-, amb Josep Casanova, l’arquitecte que ha dibuixat la reparcelació de la totalitat del sector, i amb l’arquitecte Francesc Ruscalleda. Rodés i Casanova defensen que el procés de desenvolupament d’aquestes 78Ha no serà ràpid i que s’intentarà fer amb la màxima qualitat. Més crític és Ruscalleda, que creu que l’Ajuntament està perdent l’oportunitat de marcar un calendari d’obres més estricte i espaiat en el temps.