Cinc fonts de dades permeten definir clarament el perfil i els interessos del turista que visita Sitges. Sira Puig ens explica els resultats presentats ahir
La regidoria de turisme va presentar ahir, en una jornada a l’hotel Meliá, el resultat del treball de confrontar cinc estudis realitzats a través de l’anàlisi de dades, siguin les que poden donar els telèfons mòbils o les transaccions comercials fetes amb tarja bancària, o bé les que provenen de les més de 50.000 opinions que sobre Sitges s’han donat als portals d’internet de referència, o les que es donen des dels establiments hotelers o les que reben les oficines de turisme. Un munt de dades que, analitzades i treballades correctament, ajuden, cada cop més, a definir el perfil del turista o visitant de Sitges. Així podem saber, per exemple, que el passat 14 d’agost passaren per Sitges més de 260.000 persones, comptabilitzant totes aquelles que s’hi van estar més de 10 minuts. O podem saber que la vigília de Sant Joan varen fer estada a Sitges més de 16.000 persones, tenint en compte que la vila té 7500 places d’hotel i càmping disponibles… Sira Puig, responsable de turisme de Sitges, ens ha explicat de la forma més didàctica possible els resultats d’aquests estudis. Uns resultats que poden, o haurien, de servir per marcar els criteris de futur de l’economia turística, que representa el 27% del PIB de la Vila.