El matí amb nosaltres / A Cel Obert - Radio Maricel
09/01/2026

Temps de família: no oblideu escriure a mà, i no oblideu conversar cara a cara

Escriure a mà i parlar cara a cara són fonamentals per a la construcció de la nostra personalitat. Ara que els Reis d'Orient potser han deixat més d'un dispositiu digital sota l'arbre, en Roman Pérez, des del centre de reeducació David incideix, un cop més, en la necessitat de no sobreestimular el cervell amb inputs de tota mena, perquè aquesta sobreestimulació pot tenir conseqüències en el futur.
08/01/2026

Anna Aguilar-Amat novel·la la vida i mort del seu avi a “Naturalistes morts”

L'Anna Aguilar-Amat ha novel·lat a "Naturalistes morts" (Pagès editors) la història del seu avi, el naturalista Joan Baptista Aguilar-Amat, i el seu assassinat per part d'un escamot a la zona republicana durant la Guerra Civil. Una investigació de molts anys que reivindica el paper dels científics de fa un segle i els traumes d'un conflicte que no respectava res ni ningú, i una immersió en la història quotidiana de la família. Davant dels recels familiars, l'Anna ha bastit en format de novel·la de no ficció, a partir dels fets demostrables, una història honesta amb els fets i respectuosa amb els personatges.
08/01/2026

La consellera de Drets Socials, Mònica Martínez, visita Sitges i anuncia més recursos pels ajuntaments en la campanya contra el sensellarisme

Mònica Martínez, Consellera de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat ha visitat Sitges i ha anunciat un reforç en la coordinació amb els ajuntaments que els permeti augmentar els recursos als municipis en la lluita contra el sensellarisme que en dies de fred intens s'accentua. La trobada ha servit per parlar també de l'envelliment actiu i de la intenció d'augmentar la xifra de places en les residències públiques. L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha explicat el protocol que s'activa al municipi en dies de fred intens amb les persones que dormen al carrer i que es coordina de manera comarcal amb Drets Socials, Protecció Civil, Policia local, Càritas i Creu Roja i que en aquests dies ha pogut oferir pernocta i aliments calents a les persones sense llar de la vila. A hores d'ara es té registrada una vintena de persones dormint al carrer, una xifra que creix notablement a l'estiu tal com ha concretat el regidor de Drets Socials de Sitges, Xavier Ripoll.
07/01/2026

L’Ajuntament de Sitges canvia la gestió de les colònies de gats

L'Ajuntament de Sitges ha modificat el sistema de gestió de les colònies de gats del municipi amb la seva externalització a una empresa Mishilovers, que s'encarrega de la coordinació amb la nombrosa xarxa de cuidadors del municipi, i amb l'empresa que els captura per esterilitzar-los. L'objectiu és adaptar-se als requeriments de la llei de Benestar Animal, i establir una dinàmica que asseguri els drets tant dels animals com de les persones. A Sitges hi ha nombroses colònies a tot el terme que acullen prop d'un miler de gats, dels que tenen cura un centenar de voluntaris. És important, en aquest sentit, no abandonar exemplars, ja que acostumen a ser rebutjats per les colònies, ni donar-los de menjar per lliure, el que pot provocar problemes de salubritat. Sobre tot el que suposen les colònies de gats comunitaris n'hem parlat amb Eva Martin, regidora de Benestar i Drets dels Animals, i Montse Casaoliva, de Mishilovers.
07/01/2026

Adrià Berlan fa un molt bon balanç de la Cavalcada de Reis i demana per l’any que ve que es tinguin una mica més en compte les peticions de la comissió

La comissió de Reis fa un molt bon balanç de la Cavalcada d'enguany, sobretot pel que fa a l'acollida que han tingut els nous personatges que s'han incorporat a la comitiva. Amb aquesta satisfacció, el president de la comissió, Adrià Berlan, també ha volgut incidir en la necessitat de millorar en tota la logística necessària per a la preparació de l'esdeveniment. 232 persones han format part de la cavalcada de Reis d'enguany.
05/01/2026

Dissabte, 17 de gener es presentarà al GES ‘Janio Marti, molt més que una orquestra’. En parlem amb la periodista Imma Pulido

El Casal de Vilafranca ha impulsat l'edició d'un llibre dedicat a la vida professional, personal i social de Janio Marti. La biografia, escrita per la periodista Imma Pulido, es basa en les fonts documentals i els testimonis de persones que conegueren en Janio, de qui a Sitges en conservem un record més intens que no pas a Vilafranca. Amb l'Imma hem fet un recorregut per alguns aspectes d'aquesta història, que també s'ha apropat als moments més difícils de la vida del músic.
05/01/2026

Milena Casetta, escalada i força mental

La Milena Casetta és una jove escaladora del Centre Excursionista de Sitges que va ser reconeguda com a finalista en els premis Dona i Esport de la Diputació de Barcelona. Als seus 15 anys, convina els estudis de quart d'ESO amb llargues jornades d'entrenament i viatges per competir arreu d'Europa, acompanyada pels seus pares. Constància i molta força de cap per a una disciplina que és física, però també mental. La Milena, que té el suport de diverses empreses i del Comité Olímpic Serbi, reconeix que no li agrada l'escalada en exteriors. Ara està de pretemporada, recuperant-se d'una capsulitis al dit, per afrontar uns mesos d'estiu amb campionats d'Europa i del Món, abans que l'any que ve pugui donar el salt a la categoria sènior que li permeti lluitar pel que seria un somni: estar present als Jocs Olímpics de Los Àngeles representant Sèrbia.
02/01/2026

Joan Silo i l’adéu de la parada del mercat de La Sínia

El passat dimecres 27 de desembre la parada de Fruites i Verdures La Sínia del Mercat Municipal de Sitges va tancar una etapa de vuitanta cinc anys d'història, els darrers trenta amb en Joan Silo darrera el mostrador. La decisió ha estat fruit de l'esgotament davant les dificultats de trobar una solució prèvia i consensuada amb l'Ajuntament un cop arribés la data de fi de la concessió de les parades el passat 31 de desembre. A l'espera que es realitzi la divisió horitzontal de l'edifici del Mercat i de poder tirar endavant la nova licitació la proposta de l'Ajuntament d'una llicència en precari no ha convençut en Joan Carles Silo que ha decidit abaixar persiana. Tanca amb la pena de dir adéu a una llarga història i al Mercat, un espai del que considera que requereix de l'aposta ferma del govern per garantir-ne el seu futur. Sobre l'adéu de La Sínia i sobre el desgast dels darrers temps en el camí de regularitzar la situació de les parades del Mercat en parlem amb en Joan Carles de La Sínia.
02/01/2026

Allò que hem viscut el 2025 i el que haurem de viure (amb les previsions a la mà) el 2026

Des dels aniversaris i les efemèrides, a les obres com la rehabilitació del campanar de la Parròquia, passant pel futur de Kansas, Pic-Nic o Club de Mar, o el 50è aniversari del Carnaval al carrer, el centenari de la inauguració del passeig marítim i l'Escorxador, o si es podrà fer o no el projecte de Vallcarca... En mitja horeta repassem el que hem viscut el 2025 i us exposem algunes de les previsions per a l'any que acabem de començar.
29/12/2025

Edu Piñero: “necessitava parar i com a coordinador també havia de mirar pel bé del club”

Conversem amb Edu Piñero tot just després que l'actual coordinador del Bàsquet Sitges decidís deixar de ser l'entrenador del Sènior A. Piñero ha entès que patia un desgast i que aquest era el moment idoni per fer un pas al costat i deixar l'equip en mans del seu segon Jordi Mateo.
29/12/2025

La Societat Gastronòmica de Sitges tanca el 20è aniversari amb l’edició d’un llibre

La Societat Gastronòmica de Sitges ha volgut tancar la celebració del seu 20è aniversari amb l'edició d'un llibre de receptes, amb el títol "Essències de Sitges. El llegat gastronòmic d'una vila feta de mar i foc". En ell es presenten propostes de diversos establiments sitgetans, que mostren alguns dels seus plats destacats. La Societat Gastronòmica, amb seu al Retiro, celebra trobades mensuals on cuina un dels socis, amb el mirall de les societats gastronòmiques basques. La intenció és limitar l'entrada, per la impossibilitat de cuinar per a tanta gent, de manera que tenen llista d'espera. N'hem parlat amb Josep Arasil i Guillem Escolà.
29/12/2025

Adrià Berlan, president de la Comissió de Reis: “la nostra intenció és donar-li una volta a la Cavalcada i que tingui una vida pròpia amb nous elements”

Amb el nou president de la Comissió de Reis conversem sobre els detalls de la Cavalcada dels Reis Mags d'Orient del proper 5 de gener. Adrià Berlan, que ja formà part de l'anterior comissió, ha volgut destacar la feinada que estan fent tots i cadascun dels membres de la comissió, per a una cavalcada que, segons ell, gaudirà enguany de nous elements, vestuari i música.
24/12/2025

Els joves nedadors del recent creat Club Esportiu Aquàtic Sitges triomfen al Campionat de Catalunya, aconseguint 15 medalles

Amb Emilio Huete, entrenador del recent creat Club Esportiu Aquàtic Sitges i guardonat amb el Trinitat Catasús 2025, conversem sobre un nou èxit de la natació sitgetana després d'assolir un total de 15 medalles al Campionat de Catalunya, que es va disputar a principis de desembre a Sabadell.
Resum de privadesa

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.