11/11/2025
L'oficina de català de Sitges, del Centre de Normalització Lingüística de l'Alt Penedès i el Garraf, i la regidoria de promoció econòmica de l'Ajuntament, posaran en marxa el pla Ofercat que incidirà en l'ús del català en l'àmbit comercial a través d'accions formatives, informatives i de sensibilització. Tot plegat a partir d'un estudi que ha recollit les observacions fetes en més de 300 establiments comercials el darrer trimestre del 2024, i que conclou, entre d'altres dades, que el 23% de les persones que atenen el públic inicien la conversa en català, i fins a un 63% segueixen parlant-lo si els clients continuent mantenint la conversa. En canvi, el 35% continuen en castellà tot i que els clients hagin iniciat la conversa en català. Amb Teresa Tort, coordinadora de dinamització i assessorament del CNL Penedès Garraf, parlem de la campanya, tot recordant que la llei obliga als qui venguin productes o prestin serveis a entendre qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya. Per tant, no es pot demanar a ningú que canvïi de llengua pel simple fet de no poder-lo entendre.

















